Ancheta

TERMOPANE

Noi o să vă povestim despre un alt coţcar, e drept mai mărunt şi fără notorietatea „titanilor” pomeniţi anterior, dar […]

Noi o să vă povestim despre un alt coţcar, e drept mai mărunt şi fără notorietatea „titanilor” pomeniţi anterior, dar care conduce o filială a unei firme, ce are ca obiect de activitate tocmai geamurile termopane. Personajul în cauză se numeşte Maruneac Ionel şi este reprezentant al firmei „Omnia Carei” S.R.L., cu filială (punct de lucru) în Sibiu, str. Ştrand, nr.2, ap. 14. Acesta, la solicitare cetăţeanului N.A., care locuieşte în acelaşi cartier cu „puiul” firmei din Carei, se deplasează, în data de 27 august, la domiciliul clientului pentru măsurători şi stabileşte costul a 4 geamuri, plus o uşă de balcon la suma de 2.800 lei (RON). Nu se încheie niciun fel de contract, Maruneac afirmând că el va fi completat în ziua montării ferestrelor. „Evenimentul”, adică montarea termopanelor, se produce în data de 2 septembrie, dar Maruneac vine fără contract şi încasează banii doar pe baza unei facturi, fără să elibereze şi chitanţa aferentă plăţii banilor în „cash”. Echipa de muncitori lucrează în forţă, la propriu, distrugând zidăria cu pikamerul, deoarece ori dimensiunile au fost transcrise greşit, ori ferestrele în cauză, mult mai mari decât măsurătorile iniţiale, au fost refuzate la altă lucrare şi trebuia găsit un fraier căruia să-i fie băgate pe gît! Rezultatule: 1) geamurile, fiind supradimensionate, nu se închid ermetic; 2) nu se poate face izolaţie între zidărie şi ramele geamurilor pentru că balamalele sunt îngropate în zidărie şi atunci nu s-ar mai putea deschide sau închide geamul; 3) nu se pot monta jaluzele interioare pentru că nu există spaţiu între balamale şi zidărie; 4) uşa de la balcon nu stă în poziţie deschis, fiind necesară proptirea ei cu un scaun. Pe lângă toate aceste defecţiuni s-au produs şi neajunsuri prin folosirea pikamerului (!): deteriorarea unui calorifer peste care a căzut moloz şi s-a fisurat, başca mizeria de nedescris, rămasă după muncitori, încât a fost necesară curăţenia generală în întreg apartamentul, de parcă s-ar fi zugrăvit cu humă, ca pe vremuri!

Clientul, nemulţumit de lucrare, pe bună dreptate, s-a adresat cu o scrisoare firmei prestatoare, dar nu a primit răspuns, aşa că s-a îndreptat cu o plângere către O.J.P.C., înregistrată cu nr. 903/22.09.2008. Ca urmare, se deplasează la domiciliul reclamantului inspectorul Axente, care, deşi observă pe teren că reclamantul are dreptate, nu se deranjează să întocmească un proces verbal de constatare.{mosimage}

După toată această alergătură a păgubitului, iată că în 27 octombrie (!), la exact două luni de la efectuarea măsurătorilor şi lansarea comenzii, apare şi domnul Maruneac cu un contract încheiat retroactiv, deşi are trecută pe el data 27.08.2008. Ionel, Ionelule, nu ţi-a dat prin cap, băiatule, să decupezi partea superioară a documentului primit prin fax de la firma mamă şi uite că apare data când l-ai primit, 10.10.2008 (!!!) şi, logic, atunci a fost şi elaborat (facsimil 1), că dacă ar fi fost întocmit legal şi oportun de mătăluţă, nu ar fi fost nevoie să-l primeşti prin fax după atâta amar de timp! Pentru ca ilegalitatea să fie totală, nici sumele nu „puşcă”. Adică, dacă pe contract este trecută suma de 2.500 lei, pe factura eliberată este scrisă suma reală, care a şi fost achitată, 2.800 lei (facsimil 2).

{mosimage}Pe lângă neseriozitatea şefului Ionel Maruneac şi lipsa de profesionalism a oamenilor săi, aceştia au avut şi un comportament agresiv. Probabil au auzit şi ei despre „publicitate provocatoare” şi aşa au înţeles, că mai mult nu i-a dus mintea, să-şi promoveze firma pe care o reprezintă.

Din punctul nostru de vedere, care am mai întâlnit situaţii similare, dat fiind faptul că firma prestatoare nu a găsit de cuviinţă să-şi remedieze propriile greşeli pe cale amiabilă, prin montarea unor noi geamuri confecţionate după dimensiunile corecte ale ferestrelor, singura soluţie, pentru păgubaş, rămâne instanţa judecătorească. În rest, rămâne cum am stabilit, noi o să ne ocupăm, în continuare, de „publicitate” pentru astfel de firme, care nu doar că-şi bat joc de clienţi, dar îi mai şi umilesc pe banii lor.

Tudor BLAGA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*