Abuzuri

„Sibiu 100%”, maculatură abuzivă, băgată forţat pe gâtul sibienilor!

Exemplific cu titlul: „Iohannis, primar a patra oară cu 75% din voturi”(pe internet la adresa: http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&sursa=articole&id=3338&titlu=Iohannis,_primar__a_patra_oar%E3_cu_75%_din_voturi) apărut în ediţia tipărită […]

Exemplific cu titlul: „Iohannis, primar a patra oară cu 75% din voturi”(pe internet la adresa: http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&sursa=articole&id=3338&titlu=Iohannis,_primar__a_patra_oar%E3_cu_75%_din_voturi) apărut în ediţia tipărită cu nr. 173, difuzată în data de 28 ianuarie 2012. Călin Blaga, autorul articolului, îl dădea câştigător al alegerilor locale pe Johannis din ianuarie, deşi acestea au loc taman în luna iunie! Iohannis nu a terminat încă al treilea mandat de primar, nici acum, în luna aprilie, dar scribălăul  capsoman îl declarase deja primar a patra oară încă din ianuarie! Titlu prezintă o situaţie falsă, din care reiese „ad litteram” că alegerile s-au desfăşurat deja şi au fost câştigate de către primarul în funcţie. Prin acest titlu mincinos se induce în mentalul cititorilor că rezultatul alegerilor viitoare este stabilit „a priori”, iar prezenţa lor la vot pentru susţinerea altor candidaţi este sortită eşecului din start. Un astfel de titlu, deplasat şi în totală neconcordanţă cu restul articolului – un sondaj de opinie, are efecte categorice în psihologia maselor şi intenţia de vot a acestora. Dacă la televizor am telecomanda, care-mi permite schimbarea canalului, cutia mea poştală nu este dotată cu un sistem electronic pentru ejectarea materialelor propagandistice pe care nu le doresc şi prin care îmi este violată intimitatea şi libertatea de opinie. Se încalcă şi Legea electorală, deoarece se desfăşoară campanie electorală evidentă cu mult înaintea alegerilor şi a perioadei legale pentru campania electorală, în favoarea candidaţilor agreaţi de către editorul şi patronul publicaţiei „Sibiu 100%”. Acest patron, în persoana domnului Ovidiu Străjan, nu se limitează doar la susţinerea electorală pentru Iohannis, de care are nevoie să-i semneze avizele de funcționare pentru fast-food-urile „Big Mamma” cu care a împânzit oraşul, dar se coboară până acolo, încât, profitând de publicaţia sa, îşi atacă rivalii amorezi din telenovelele provinciale ale Sibiului. „Instrumentul” potrivit pentru astfel de mizerii este tot agramatul Călin Blaga, dar nu în paginile publicaţiei comerciale, ci pe blogul său, intitulat foarte nimerit „Podul Minciu­nilor” . Astfel prezentatoarea de televiziune Laura Dobrotă a fost ţinta unor articole murdare ale frustratului, în materie de femei, Călin Blaga. A publicat până şi fotografiile, plus date personale despre contracandidaţii patronului său, care-i trăsese şi el „clo­po­tele” frumoasei ştiriste, iar despre acesta a scris doar atât: „Astfel punem pe răboj în ultimii ani 3 mari nume de bărbaţi deveniţi partenerii Laurei şi apoi părăsiţi…. Să o luăm istoric: 1. O. S., puţin cunoscut, patron local a fost prima (şi a treia sau cum s-o număra relaţiile când te desparţi, te împaci, te desparţi etc)…” Am păstrat punctuaţia, aproape inexistentă, ca şi conjuncţiile lipsă. În fond, agramatismul  l-a consacrat pe Blaga ca jurnalist, aşa că nu mi-am permis să-i cenzurez textul. Iniţial a fost şi poza patronului amorez, O.S., adică Ovidiu Străjan, dar Blaga a retras-o, păstrând doar fotografiile şi numele complete ale celorlalţi doi „peţitori”, nu cu iniţialele numelui şi prenumelui, ca în cazul şefului său, Am apucat să descărcăm fotografia lui „O.S”, până să fie ştearsă de pe blogul blagian şi o publicăm alăturat.

Difuzare abuzivă, contrară prevederilor legale

Prin îndesarea acestei publicaţii voluminoase în cutiile poştale, peste corespondenţa legală distribuită ante­rior, corespondenţă care în unele cazuri conţine documente importante sau facturi,  acestea sunt astfel deteriorate, unele devenind ulterior de nefolosit, chiar si în instanţele judecă­toreşti. Este cazul unor motivării ale instanțelor, care nu mai pot să fie folosite mai departe în justiţie, datorită degradării lor.
Introducerea forţată în cutiile poştale a publicaţiei „Sibiu 100%”, nesolicitată de către sibieni, se poate încadra juridic şi la „Violarea de domiciliu”, deoarece aceasta este definită în Codul penal în felul următor: „Constă în pătrunderea fără drept, în orice mod, într-o locuința, încăpere, dependință sau loc împrejmuit ținând de acestea, fără consimțământul persoanei care le folosește, sau refuzul de a le părăsi la cererea acesteia. Obiectul juridic special al infracțiunii îl reprezintă relațiile sociale referitoare la apărarea libertății persoanei sub aspectul vieții domestice. Subiectul activ al infracțiunii poate fi orice persoană, iar cel pasiv este deținătorul de fapt al imobilului, persoană care folosește domiciliul violat.” Cutia poştală a cetăţenilor reprezintă o dependinţă a proprietăţii private a fiecărui individ. Nu-mi poate impune nimeni ce anume să citesc şi nici să-mi violeze intimitatea, acest drept figurând printre Drepturile fundamentale ale omului.
Am reclamat aceste aspecte la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sibiu în data de 20.02.2012 şi am primit relativ repede răspunsul redactat în 7.03.2012. Iată şi răspunsul, care confirmă că am avut dreptate şi am fost perfect îndreptăţit să reclam abuzul celor care editează şi difuzează maculatura intitulată „Sibiu 100%”: „… modalitatea de distribuire gratuită a ziarului SIBIU 100%, respectiv în fiecare cutie poştală din municipiul Sibiu, este considerată practică comercială incorectă şi abuzivă, încălcându-se prevederile legale, motiv pentru care operatorul economic a fost sancţionat contravenţional. S-a dispus măsura de distribuire a ziarului (în condiţiile ştiute), doar cu acceptul consumatorilor respectivi, găsirea unei modalităţi de informare a societăţii (Ziarul SIBIU 100%) de către deţinătorii căsuţelor poştale, dacă doresc sau nu să le fie distribuit acest ziar în cutia poştală (perioada de soluţionare a situaţiei – maxim 30 de zile).”
Ţin să informez, pe această cale, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sibiu că nu a intervenit nici o schimbare în modalitatea de difuzare a publicaţiei „Sibiu 100%”, aceasta continuând să-mi fie îndesată în cutia poştală şi nimeni nu mi-a cerut acordul, în scris sau verbal, referitor la acceptul sau refuzul privind primirea tipăriturii respective. Sibienii care sunt deranjaţi de această „râie”, care le parazitează cutiile poştale în fiecare săptămână, nu au decât să-mi urmeze exemplul şi să se adreseze Protecţiei Consumatorilor, deoarece sunt victime ale unui abuz care le prejudiciază drepturile cetăţeneşti.
Doresc să fiu bine înţeles! Publicaţia „Sibiu 100%” este o improvizaţie comercială fără valoare jurnalistică, un amalgam de reclame la diverse produse şi servicii, care este departe de ceea ce în general catalogăm ca presă scrisă  şi nu constituie o concurenţă pentru revista „Justiţiarul sibian”, pe care o conduc. De asemenea, conflictul meu cu Călin Blaga, redactorul-şef al ziarului respectiv, îl consider încheiat, deoarece mi-am spus punctul meu de vedere privitor la atacul lipsit de fairplay declanșat de acesta împotriva mea. Nu am cum să fiu invidios pe un individ pe care nu doar eu, dar şi restul gazetarilor din Sibiu, îl consideră agramat şi incult, o adevărată ruşine pentru breasla ziariştilor.
Nu-i vorba nici despre ranchiună, deoarece pe un alt jurnalist, care a scris, la comandă şi fără să se semneze, mai multe articole denigratoare la adresa mea, îl apreciez ca gazetar. Este vorba de Dragoş Bako de la „Tribuna”, ale cărui articole le citesc cu plăcere, chiar dacă nu sunt de acord cu conţinutul unora dintre ele, dar îmi place stilul său şi măiestria cu care mânuieşte slova. Dar dacă scrie bine, asta nu înseamnă că are şi un caracter pe măsură, o dovadă a lipsei acestuia constând chiar în lipsa curajului de a-şi asuma atacurile la persoana mea, textele scrise de el fiind semnate cu numele ziarului „Tribuna”. Ori laşitatea este o componentă negativă a caracterului oricărui om, inclusiv a talentatului gazetar Dragoş Zoltan Bako, cel mituit cu un apartament ANL de către Iohannis  ca să nu-l mai „faulteze” prin ziar. Ce poţi cere de la mercenarii lui Ilie Carabulea? Cum e turcu’, şi pistolu’. Puteţi să mă porcăiţi şi în continuare, că am devenit imun, au avut grijă să mă călească alţi ticăloşi, pe care voi îi ridicaţi în slăvi prin ziarul vostru german scris în limbă română, de se răsuceşte fondatorul Slavici în mormânt. Deosebirea dinte noi constă în certitudinea că eu nu o să stau niciodată în scârna morală pe care vă lăfăiţi voi şi nici nu o să mănânc „lăturile” aruncate de stăpân. Pentru mine libertatea este mai scumpă chiar decât sănătatea!

Marius Albin  MARINESCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*