Investigatii

INUTILA SI ABUZIVA POLITIE COMUNITARA SIBIANA

Până acum câţiva ani, mai toţi considerau că activităţile saşilor, în slujba comunităţii, sunt impecabile, iar corectitudinea acestei minorităţi devenise […]

Până acum câţiva ani, mai toţi considerau că activităţile saşilor, în slujba comunităţii, sunt impecabile, iar corectitudinea acestei minorităţi devenise vestită în toată România. Acum, din ce în ce mai mulţi au început să realizeze că „se îmbătaseră cu apă rece” , iar respectivele aparenţe reprezentau doar „joc de glezne”, menit să păcălească un electorat naiv şi credincios legendei despre cinstea nemţească, virtute exportată şi ea odată cu cei care au optat pentru emigrarea în Germania.

Probabil că mulţi dintre cetăţenii oraşului nostru au avut probleme cu Poliţia Comunitară sau cu cei de la Serviciul de Administrare a Domeniului Public şi Parcări, fie datorită amenzilor date abuziv, fie în urma unui contact direct cu comportamentul mitocănesc al acestora faţă de contribuabilii care le asigură salariile. A devenit o adevărată afacere folosirea poliţiştilor comunitari pe post de agenţi constatatori şi scribi de procese verbale aducătoare de amenzi, pe lângă alţi indivizi, care nu prea au legătură cu calitatea de funcţionar public, aşa cum o să vedeţi în continuare.

Încă din anul 2008 se lansase noua „politică disperată” după încasări la buget a Primăriei Sibiu. Poliţia Comunitară, în primul raport tri­mestrial se lăuda cu aproape de 3 ori mai multe şi mai mari amenzi în 2008, decât în primele luni din 2007! Motivaţia acestei noi „poli­tici” la Sibiu este faptul că s-au fă­cut mult prea multe împrumuturi nerentabile, cât şi găurile date la buget prin costurile uriaşe ale programului Sibiu Capitală Cul­turală Europeană. Sibiul mai are nevoie de mulţi bani, deci şi îm­prumuturi, pentru infrastructură şi dezvoltare. Problema este că s-a apropiat prea mult de plafo­nul maxim admis de îndatorare. De aceea, an de an, impozitele la Sibiu devin cele mai mari din ţară. Tot pentru a avea bani la buget, Primăria a impus Poliţiei Comuni­tare şi inspectorilor din instituţie să dea cât mai multe amenzi sibi­enilor.

În loc să patruleze noaptea pe străzi, în cartierele de blocuri, pentru a asigura ordinea şi liniştea publică, „comunitarii” lui Iohannis au doar rol punitiv şi decorativ. Cât despre siguranţa sibienilor, nu poate fi vorba, din moment această „poliţie”, plătită din banii noştri, a devenit un fel de „gardă pretoriană” a Bürgermeister-ului! Singurele obiective demne de supravghere pentru aceşti inutili „poliţişti” sunt : primarul cel sacru, clădirea primăriei şi autoturismul primit, de acelaşi primar idolatrizat, ca şpagă mascată de la partenerul BMW din România, cică pentru imaginea firmei producătoare de autoturisme, de parcă Herr ar fi vedetă de cinema sau fotbalist renumit, nu doar un slujbaş al statului, fără drept de  participare la campanii publicitare, deoarece este funcţionar public!

În acest timp, Sibiul a devenit unul dintre cele mai periculoase oraşe din România, fiind pe primele locuri într-un top ad-hoc al criminalităţii, dar aceste statistici nu se fac publice, deoarece ar ştirbi din aureola creată în mod artificial în jurul primarului, la comandă, de către docila, corupta şi vânduta presă românească. Atât cât o mai fi ea autohtonă, deoarece majoritatea trusturilor au cam încăput pe mâna străinilor, conştienţi de războiul psihologic prin impact mass-media şi puterea manipulatoare  a acesteia!

Crime în plină stradă, persoane înjunghiate ziua, în amiaza mare, în plin centru turistic, răfuieli între găşti şi reglări de conturi la vedere, cu săbii ninja şi bâte de baseball, tâlhării asupra femeilor, tot în zona centrală şi tot ziua! Noaptea, a ajuns un mare risc să te aventurezi în deplasări, ca pieton, pe străzile altădată liniştite ale Sibiului. Nu suntem chiar singurii care vorbim despre creşterea criminalităţii la Sibiu, aspect ascuns cu mare grijă de ambele administaţii (municipală şi judeţeană) conduse de saşii din FDGR. Iată cum concluziona „Sibiu standard” în ediţia de luni, 15 iunie 2009, la două zile după crima celor doi ţigani de pe „drumul hoţilor”, dintre Sibiu şi Ocna, căreia i-a căzut victimă un tânăr de 26 de ani: „Doar în ultima lună, în judeţul Sibiu s-a înregistrat o crimă pe valea Prejbei, un tânăr de 23 de ani a fost înjunghiat pe Bulevardul Bălcescu de un membru al grupului interlop tocmai reţinut. O fetiţă de 12 ani a fost şi ea la un pas de a fi violată de un bărbat de 39 de ani pe strada Ogorului, dar a scapat datorită intervenţiei mamei sale. Dovadă a faptului că Sibiul nu este oraşul liniştit cu care se laudă autorităţile.” Parcă încep şi aceşti „ziarişti” să-şi facă meseria cu care se laudă şi să-şi mai îndrepte, timid, coloana verticală, după ce, ani de zile, au făcut sluj în faţa sasului autocrat şi a „curtenilor” acestuia. Totuşi, în „bilanţul” ultimei luni au uitat să treacă şi crima din cartierul Ştrand, cu care s-a finalizat conflictul spontan dintre doi beţivi, izbucnit în apartamentul criminalului! Unde-i Sibiul civilizat de altădată? Asta-i apropierea de Occident pe care o pun unii pe seama primarului neamţ? Violenţa şi criminalitatea sporită? Dacă este aşa, atunci am depăşit Occidentul, am traversat şi Atlanticul, fiind la nivelul de neinvidiat al criminalităţii din Columbia!

Sibiul, mai presus de legile României!

Cei care obţin permisul de conducere au obligaţia de a cunoaşte codul rutier, regulament pe care trebuie să îl şi respecte cu stricteţe! Dar, ce se fac candidaţii la examenele pentru obţinere permiselor de conducători auto, care constată că printre întrebările din chestionar nu se aflau şi întrebări din Hotărârile Consiliului Local. Aceste hotărâri fac – doar la Sibiu! – obiectul legilor care trebuiesc, de fapt, respectate. Codul rutier este nul şi neavenit în faţa acestor hotărâri. Ceea ce nu vor să ştie trepăduşii şi executanţii din primărie este faptul că, dacă există o lege naţională, care reglementează acele lucruri sancţionate de primărie, atunci se respectă LEGEA, iar HCL-ul devine nul de drept!

Am citit cu stupefacţie, în cotidianul „Tribuna” din data de 2 iunie 2009, despre „legislaţia Sibiului”!? Articolul se intitula „Excursia în Japonia, primită din mâna primarului” şi se referea la un concurs organizat de Poliţia Comunitară locală pentru elevi, care a fost botezat chiar  „Siblegis” (?!), iar fraza din final este mai mult decât edificatoare: „Concursul organizat de Poliţia Comunitară a avut loc în perioada 24 – 25 aprilie şi a cuprins întrebări din legislaţia Sibiului.” Am crezut că este o interpretare proprie a ziarului respectiv, aşa că am căutat şi în „Sibiu standard”, fiindcă toată presa locală prezintă zilnic ştiri identice – la fel ca posturile de televiziune la nivel naţional, cu buletine de ştiri  aidoma, de parcă ar fi mai multe  instrumente la dispoziţia unui dirijor unic! -, dar am găsit  aceeaşi aberaţie, cităm: „Câştigătorii au fost aleşi în cadrul unui concurs de cultură generală (n.n.: halal „cultură generală”!), cu întrebări din legislaţia municipiului Sibiu.” De semnalat că în articolele despre concursul organizat de Poliţia Comunitară, din ambele publicaţii,  se vorbea de siguranţa din oraşul nostru (?!), iar alăturat, în aceeaşi ediţie a ziarelor respective (!!!), erau două articole cu titluri asemănătoare: „Înjunghiat în centru, sub ochii trecătorilor” („Sibiu standard) şi „Înjunghiat în centrul oraşului” („Tribuna”). Trebuie să cauţi nod în papură, aşa ca noi, pentru a nu observa „siguranţa evidentă” din acest oraş la cheremul infractorilor, aşa cum o văzuse tuciuriul Săftoiu Claudiu Elwis (nu i-am pocit noi prenumele, aşa l-a botezat taică-său şi aşa este trecut în acte!), care afirma, cu numai două săptămâni înainte, la abureala desfăşurată la Sibiu şi numită „Siguranţa cetăţeanului, siguranţa comunităţii”, că Sibiul este un oraş sigur şi liniştit, iar Iohannis trebuie, musai!, să candideze la preşedenţia României! Vă daţi seama, aprecierile şi îndemnul veneau de la un „specialist”, dat afară din fruntea S.I.E. pentru incompetenţă şi prostie!

Revenind la concursul organizat de Poliţia Comunitară Sibiu şi „legislaţia sibiană”, nu putem să nu remarcăm „generozitatea” acestei instituţii bugetare, care-şi permite, în timpul unei crize financiare mondiale, să-şi răsplătească participanţii la un concurs cu două excursii în Japonia, plus un laptop, o cameră video şi zece MP 3 player! Poate au fost şi ceva sponsori, dar nu avem de unde să ştim, deoarece în articolele pupincuriste nu se face referire la ei, „strălucitorul” Iohannis fiind singurul care merită atenţia aşa-zisei „prese independente”. La toate evenimentele din Sibiu, el apare în materialele obedientelor ziare locale aidoma partidului comunist din poezia lui George Lesnea, cităm: „Partidul e-n toate: e-n cele ce sunt/ şi-n cele ce mâine vor râde la soare,/ E-n holda întreagă şi bobul mărunt/ şi-n viaţa ce veşnic nu moare”. Înlocuiţi cuvântul „partidul” cu Iohannis sau Johannis, cum îl numeşte, în fals şi slugarnic, aceeaşi presă şi aveţi în faţa ochilor revista zilnică a presei sibiene, nu mai trebuie să irosiţi vreme cu cititul, doar dacă vă interesează decesele, accidentele rutiere sau circul şi pornografia prezentate drept „evenimente culturale”!

Dar, să vedem cei cu „legislaţia Sibiului” şi  cât de legală este ea! În primul rând, un oraş cu o legislaţie proprie te duce automat cu gândul la expresia paradoxală „stat în stat”! Să fie Sibiul la fel ca Vaticanul, să aibă oare acelaşi satut şi noi, proştii, nu ştim? Ce legi trebuie să respectăm, noi sibienii, legislaţia ţării sau  pe cea a Sibiului? Preşedintele României, Parlamentul şi Guvernul au luat la cunoştinţă  despre iniţiativa şi privilegiul special al administraţiei locale de a-şi face legislaţie proprie?

Înapoi, în Evul Mediu?

Să analizăm la ce efecte de natură politico-administrativă poate duce aşa-zisa „legislaţie a Sibiului”. Pe vremuri exista Universitas Saxonum (Universitatea Săsească, Sächsische Nationsuniversität), care era tot un fel de for legislativ al Sibiului! Iată ce afirmă Sándor Vogel în studiul său intitulat „Autonomia săsească din Transilvania”, publicat în 2002, în revista „Provincia”, material pe care-l puteţi lectura integral în această ediţie a revistei noastre: „Universitatea avea competenţe administrative, juridice, legislative, economice ca şi de decizie politică.(…) Autonomia săsească a fost atît de puternică, încât legea preciza că în oraşele săseşti doar germanii aveau dreptul de a cumpăra case, astfel că doar ei puteau deveni cetăţeni. Un oraş săsesc putea să-şi permită să nu primeascã principele. În fruntea Universităţii stătea primarul Sibiului şi judele regal al scaunului Sibiului, formînd un duumvirat. Primarul era ales de consiliul exterior (centumvirat) pentru unul, cel mult doi ani. În acelaşi timp el funcţiona ca primar al provinciei Sibiului (Provinzialbürgermeister) şi era dregătorul cel mai înalt în rang al celor Şapte Scaune. Sfera de competenţă cuprindea, în primul rând, administraţia financiară, deci împărţirea şi perceperea dărilor, administraţia bunurilor celor Şapte Scaune şi judeca, în anumite cazuri în primă instanţă.” Atunci, mai poate surprinde pe cineva răspunsul dat, de către primarul Iohannis, locatarilor din imobilul alăturat sediului FDGR, de unde a fost evacuat şi PNŢCD, revoltaţi că le-a fost luat şi lor imobilul, deşi iniţial Forumul revendicase doar propria clădire, dar „s-a greşit” în Cartea Funciară – apropos, pe „celebrul” Laslea, autorul sutelor de mânării din respectiva Carte Funciară, nu-l ia chiar nimeni la întrebări?  Revenind la replica iohannisiană, aceasta a fost: „Dacă nu vă convine noua întabulare, atunci o să vă judecăm noi, după legea săsească!” Adăugaţi la acest răspuns, obraznic şi plin de trufie, deviza GTZ-ului, o asociaţie germană apărută la Sibiu simultan cu prima „înscăunare” a lui Iohannis din anul 2000, de-a dreptul ameninţătoare la adresa românilor: „Să facem din trecutul Sibiului viitor!” şi intenţiile de neocolonizare sunt clare, dar doar pentru cei care îndrăznesc să judece cu propria minte!

 

NEOCOLONIALÍSM s.n.: Formă nouă a colonialismului care urmăreşte să domine din punct de vedere economic fostele colonii, declarate state independente (DEX online). Bineînţeles că vor apărea „’telectualii” prăfuiţi de provincie, acei „proşti profunzi”, fiindcă au şi ei  o spoială de cultură şi titluri universitare cumpărate ca legătura de pătrunjel din piaţă, care vor contesta toată demonstraţia şi argumentele de mai sus! Aceştia vor emite pe un ton categoric şi infailibil că totul este o prostie şi că „ziarul lui Marinescu” s-a specializat în teorii ale unor conspiraţii ireale. Un om inteligent – nu este cazul contestatorilor realităţii şi a celor care acceptă doar ceea ce li se vâră pe gât, adică trucarea adevărului – analizând toate informaţiile primite pe această cale şi sintetizându-le, nu poate decât să ne dea dreptate! Putem să dezvoltăm subiectul, să arătăm din cine este format acest dubios GTZ şi cum a contribuit el la retrocedările ilegale către cetăţeni germani, alături de mafia imobiliară locală sau cum s-a infiltrat la Timişoara, după ce şi-a îndeplinit misiunea la Sibiu. De asemenea, putem să vorbim de masoneria germană, din care face parte şi onorabilul Iohannis şi obedienţele altor loji masonice raportate la cei care conduc Europa, dar ar însemna să deviem de la subiectul propus. Oricum, persoanele interesate găsesc, în arhiva electronică a revistelor „Justiţiarul” şi „Justiţiarul sibian”, materiale suficiente despre intenţiile statului german şi a celui austriac, a căror interese sunt reprezentate şi susţinute neoficial de primarul-făcătură Iohannis.Doar un orb nu observă că deja, la Sibiu, saşii au privilegii faţă de români, iar aceştia au devenit cetăţeni de rang inferior, persecutaţi şi prigoniţi în propria lor ţară!

 

Amenzile pentru parcări, sursă permanentă de venituri la
bugetul local

Am urmărit cum funcţionează acest aparat de taxat în favoarea  bugetului local. Nişte neica-nimeni, (vezi foto1 şi 2), fără a avea calitatea de funcţionari publici, sunt trimişi în teren cu aparatele de fotografiat şi „fluturaşi” gata semnaţi de un funcţionar public, fiţuicile trebuind doar completate cu numărul de înmatriculare al maşinii „contravenientului”. Aceşti trepăduşi pun în parbrize bileţelele prin care şoferii sunt somaţi să plătească amenda în termen de 48 de ore la casieria aflată la…Dacă s-ar purcede la identificare „fotoreporterilor” de ocazie, s-ar observa clar că nu au calitatea de funcţionari publici. Pe lângă trepăduşi apar – e drept, mai rar! – şi bravi poliţişti comunitari, care se ocupă cu aceeaşi îndeletnicire, fotografiatul stradal…

Dar, degeaba se plăteşte amenda, deoarece nu este legală plata! Aveţi obligaţia de plată, doar după întocmirea unui proces verbal de contravenţie. De cele mai multe ori aceste procese verbale nici nu se mai completează sau, dacă totuşi se completează, această operaţiune se petrece după 4 sau 5 luni de la data comiterii contravenţiei. Aceste chitanţe nu fac referire la plata amenzii de pe procesul verbal cu numărul xxxx, iar mai apoi, cu toate că aţi plătit, o să vă treziţi cu mandat de executare silită. Încă o „ciudăţenie”:  la martor, pe toate procesele verbale, alea pe care se chinuiesc totuşi să le scrie,veşnic va fi semnătura unui singur individ, care are aceeaşi veşnică adresă,  anume: Piaţa Mică, nr 25, adică exact sediul Administraţiei Domeniului Public. Mai nou, se practică ,,refuză calitatea de martor”. Nu există „refuzul calităţii de martor” din punct de vedere legal. Legea spune că dacă datele scrise în procesul verbal nu corespund cu elementele de identificare, acesta este nul de drept. Am descris doar una din metodele de spoliere a cetăţeanului care, prin plata taxelor şi a impozitelor, oricum aduce bani la bugetul local al Primăriei, instituţie care de fapt trebuie să fie în slujba cetăţeanului, nu împotriva lui.

Iată şi exemplul unui abuz flagrant, care demonstreză pur şi simplu intenţia angajaţilor Primăriei Sibiu de jefuire a cetăţenilor şi metodele necinstite folosite pentru atingerea acestor scopuri josnice. În foto 3 veţi vedea un proces verbal,  încheiat în data de 23.03.09, cu poza aferentă având aceeaşi dată, iar în foto 4 alt proces verbal încheiat însă în data de 27.03.09, dar cu maşina pozată, din faţă,  tot în data de 23.03.2009! Deci, ambele fotografii au fost realizate în aceeaşi zi, la un interval de şapte minute şi cincizeci de secunde – ştim cu atâta precizie chiar din imagini, deoarece lângă dată este trecută şi ora! – dar s-au dat două amenzi, pentru două zile diferite!!! Nu vă este ruşine, băi, ticăloşilor?!

Încă un caz concret, cu implicarea justiţiei de data aceasta. Proces având ca obiect o contestaţie la o amendă care a fost plătită. Se emite un ordin de executare silită, care se contestă şi el. Judecătoarea nu ia în seamă că nu există vreun dosar de executare silită. Nu o interesează nici faptul că există o chitanţă, care atestă faptul că s-a plătit amenda în termen de o oră de la afişarea în parbriz a biletului de înştiinţare. Pur şi simplu respinge acţiunea de contestare la executare. Judecătoarea Andreea Dinescu, căci despre dânsa este vorba, probabil că şi-a urmat studiile de drept în aceleşi condiţii cum a făcut şi primarul „Piedone” şcoala de şoferi… la Piteşti! Cunoaşteţi, presupunem, cazul de la Piteşti care a făcut vâlvă în presă, cu poliţiştii corupţi ce emiteau permise de conducere pe şpagă şi fără prezentarea candidaţilor la examen.

În baza de date a Primăriei Sibiu pozele se prelucrează şi se poate schimba data de pe fotografie după bunul plac al compartimentului care emite amenda. Atât Domeniul Public, cât şi Poliţia Comunitară, folosesc aceeaşi bază de date, lucru total ilegal. Aparatul cu care se face poza nu are setată data, iar dacă din greşeală o are setată, aceasta se poate schimba în funcţie de nevoile instituţiei care vă emite amenda. Nu orice angajat al primăriei, purtător de pix şi aparat foto, poate da amenzi, deşi o doamnă judecătoare în instanţă, se întreba cine îi împiedică.  Nu putem crede că un magistrat poate termina cea mai înaltă şcoală juridică din România, fără a cunoaşte elementele fundamentale ale dreptului şi faptul că şefii instituţiilor publice nu sunt administratorii unui SRL, ca să fie strict problema lor personală pe cine investesc cu puterea de a aplica sancţionarea contravenţiilor! Altfel, se poate concluziona, nu fără lipsă de temei, că există o înţelegere secretă între Klaus Iohannis şi Marcel Rusu, preşedintele Tribunalului, mai ales că între cei doi există o trainică şi profundă prietenie, ca instanţele să dea câştig de cauză Primăriei! În fond, de ce nu ar fi posibilă o astfel de variantă, din moment ce primarul tratează nu doar oraşul, ci întreg judeţul Sibiu ca pe propria moşie! Reamintim că notarul Bucşa Radu Gabriel, implicat în mafia imobiliară sibiană şi cercetat de către DNA, cel care a împroprietărit fraudulos  şi dintr-un simplu condei familia Iohannis pe bază de falsuri recunoscute ca atare de instanţe prin sentinţe definitive şi irevocabile – normal că alte instanţe decât cele sibiene! -, a devenit partenerul semioficial al Primăriei în legalizarea diverselor acte. La fel , doamna judecătoare Boca Elena a fost beneficiara unui schimb avantajos de terenuri cu Primăria Sibiu, tranzacţie prin care a primit şi 100 de metri pătraţi în plus, că doar nu dădea Klaus de la el, ci de la noi!, doar pentru că  a dat, în urmă cu mai mulţi ani, o sentinţă în favoarea impostorului Iohannis, devenit proprietar graţie lui Bucşa şi a falsurilor utilizate de acesta!

Atât Poliţia Comunitară, cât şi cei de la Domeniul Public, dau amenzi celor care parchează maşinile pe trotuar cu două sau cu patru roţi. Există în codul rutier o reglementare a staţionării, parcării şi opririi, care zice clar că este permisă parcarea pe trotuar, dar cu condiţia de a se lăsa un culoar de trecere de cel puţin un metru. Deşi pe strada Tipografilor există, pe o parte, semne rutiere care permit parcarea fără restricţionare, vine Primăria şi, sfidând codul rutier, instalează câte o pancartă de reglementare, care face referire la obligaţia de plată a parcării. Ce contează, Klaus boxează, bani să iasă!

Să vă povestim, în cele ce urmeză, şi despre şmecheria cu automatele care eliberează tichete de parcare, că doar avem şi din acelea, din moment ce suntem oraş nemţesc, civilizat! Primăria pune un afiş deasupra „râşniţei” care scuipă tichetele de parcare, pentru că ea, instituţia care este permanent la dispoziţia cetăţenilor, se screme, sărăcuţa, să dea câtuşi de cât un aer aparent de legalitate, cum că, în cazul în care automatele nu funcţionează – iar ele nu funcţionează mai tot timpul! -, avem posibilitatea de a procura tichete de la chioşcurile de ziare (foto 5). Până te duci şi te întorci de la chioşcul de ziare, situat la „mama dracului”, trepăduşii primăriei îţi şi pun amenda în geamul maşinii! Astfel, s-a „brevetat” o nouă modalitate de jefuire a cetăţeanului, numită,,pânda la parcare”. Presupunem că aţi înţeles, din prima, cum funcţionează, dar repetăm, ca să înţeleagă şi electoratul lui Iohannis. Deci, trepăduşii pleacă din nou pe teren, dar de data aceasta la pândă. „Parcomatele”, care normal trebuiau să elibereze tichetele de parcare sunt setate în aşa fel încât să nu primească bancnotele de 1 leu (foto 6). Primăria sare cu afişul, pentru „acoperire”, ce ne adresează îndemnul de a procura tichete de la chioşcurile de ziare, dacă măgăoaia este defectă şi – credeţi-ne! – au ei grijă ca automatul să nu funcţioneze! Avem filmări cu acele aparate,  care refuză să accepte bancnotele, indiferent de starea acestora. Cum pleci să cumperi tichet, pândarii primăriei sar din tufişuri şi repede pun bileţelele de amendă în parbrize. De asemenea, am filmat aceste pânde din locuri ferite de ochii trepăduşilor. În cazul în care am fost observaţi, au sărit pe noi zicându-ne că nu avem voie să filmăm. Săracii de ei! Nici nu ştiu că nu ne interzice nimeni acest lucru, mai ales atâta timp cât ei reprezintă o instituţie publică. Au ceva de ascuns, de nu le place să fie filmaţi? Oare cetăţeanului trebuie să-i placă fotografierea propriei maşini, în draci, de parcă ar avea lipit pe ea posterul împotriva fumatului cu nudul „vedetei” Mihaela Rădulescu, fostă Ţiganu şi viitoare Schwartzenberg?

Codul rutier este singurul pe care conducătorii auto trebuie să-l respecte şi doar Poliţia Rutieră are competenţa de a da amenzi referitoare la aceste aşa-zise contravenţii. După toate informaţiile noastre, chiar şi cei de la poliţie primesc de la „comunitari” amenzi. După cum se vede, în Sibiu, Poliţia Comunitară şi cei de la Domeniul Public au legislaţie proprie şi sunt STAT ÎN STAT, aşa cum afirmam şi mai sus.

Poliţia Comunitară bate cetăţeanul pe stradă, cum au chef gealaţii în uniformă care o reprezintă. Am prezentat un caz, exact în urmă cu un an, imediat după alegerile locale, când doi tineri puţin chercheliţi au încasat-o de la Poliţia Comunitară pentru că au îndrăznit să-l felicite pe Iohannis pentru câştigarea alegerilor. Ori, lucrul acesta nu se face mirosind a alcool! Sau cel puţin aşa consideră garda personală a lui Iohannis, plătită din banii noştri!

Put ca nişte dihori, nu doar bărbaţii, ci şi muierile în uniformă, iar dacă cineva are curajul să intre vara în sediul lor de pe B-dul Victoriei, riscă un leşin! Înjură ca birjarii şi aplică amenzi cu nemiluita tuturor celor care nu sunt de acord cu „politica” lor. Procesele intentate acestui departament, pentru abuzurile comise, sunt mai mult decât relevante, cu toate că cetăţeanul, de frică, din lipsă de bani,din motive multiple, de cele mai multe ori nu mai ajunge în instanţă să-şi ceară dreptul. Am numărat într-o zi la Judecătoria Sibiu: din 32 de cauze pe rol, 22 erau îndreptate împotriva Poliţiei Comunitare. Chiar ne-am mirat că din partea Primăriei nu s-a prezentat nimeni, deşi au o armată de jurişti. Ce rost avea ca jurista să piardă timpul prin Tribunal, din moment ce există „protocolul” de a pierde cetăţeanul, mai ales dacă acesta cere cheltuieli de judecată. În instanţă nu sunt acceptate probele tale video, audio sau poze. Astfel eşti lipsit de dreptul la apărare, pe care toţi ni l-am câştigat prin Constituţie! Motivul este pueril, adică se motivează că acele probe, sunt ilegale, fiind făcute cu aparatură neomologată. Păi, nici aparatura Poliţiei Comunitare şi a Administraţiei Domeniului Public nu este omologată! Da, dar asta nu mai contează pentru instanţă. Din nou este evidentă reaua credinţă şi corupţia din ambele instituţii. După ce că plătim o gloată de incompetenţi, cu salarii demne de Cartea Recordurilor, mai suntem şi furaţi pe faţă, fără drept de apel. Procesele verbale nu se întocmesc pe loc, cum este legal, dar se comunică la domiciliu cu motivarea ,, Contravenientul nu este de faţă” sau ,, Contravenientul refuză să semneze”, iar, ca tacâmul să fie complet, mai apare şi notificarea, la martor: ,,refuză să prezinte buletinul”. Nu cred că un cetăţean va refuza să le prezinte buletinul, mai ales că au obligaţia legală de a se legitima.

Abuzurile celor care trebuie să vegheze la respectarea legii

Cei care se răzvrătesc, vor fi luaţi în ochi de răi şi vor primi amenzi chiar şi pentru viteza propagării strănutului, mai ales că acum este „pandemie” şi pericolul de a împrăştia virusul gripei porcine se pedepseşte, nu-i aşa, domnule Aldea, poliţai comunitar şef? Cred că la muncă vă simţiţi ca în familie, având-o pe verişoara Viorica Bândescu directoare economică a Primăriei. De fapt ea va şi adus pe post, nu competenţa, dar în rest ştim că sunteţi instruit şi vigilent! Nu ştim câtă şcoală aveţi dumneavoastră, la funcţia asta de Obergefreiter galonat, dar subalternii dumneavoastră sunt analfabeţi rău şi au creierele spălate. Mare păcat că nu se spală şi pe picioare…Agenţii comunitari completează procese verbale cu aşa multe greşeli de ortografie, încât e greu de crezut că au trecut cu brio de clasele primare, dar unii cică sunt chiar masteranzi! Cu cine naiba au făcut ăştia şcoală? Credem că sunt studenţi pe la facultatea aceea la care se dau licenţele pe două legături de ceapă sau pe concedii în Tanganica sau Bahamas. La facultatea aceea, unde am înţeles că predă chiar rechinul Poliţiei Comunitare. Cum ar avea rechinul tupeu să-şi pice peştişorii?!

Există dovezi filmate, în care angajaţii primăriei afirmă că nici o lege nu e valabilă aici, la noi, în afară de Hotărârile Consiliului Local, adică „legislaţia sibiană”. Dovezi clare, unde se poate vedea cum un cetăţean, care doreşte lămuriri cu privire la o ilegalitate comisă de aceste departamente ale primăriei, este pur şi simplu scos afară din instituţie. Atenţie,  o instituţie publică nu moşia personală! Angajatul agresiv refuză să se legitimeze, răspunzînd nonşalant că nu are obligaţia să se legitimeze oricui (vezi foto 8). Iată şi poziţia unei funcţionare în faţa unui contribuabil, sictirită că a fost deranjată din reverie! (foto 9)

După cum aţi observat, primăria îşi rezervă dreptul de a lua din drumurile publice câte o bandă de mers, pentru a face spaţii de parcare amenajate. Ori termenul de parcare amenajată nu îl înţelegem noi, ori trebuie spus în germană, că poate aşa va fi înţeles mai „langsam”. Dacă este parcare amenajată, atunci cineva are obligaţia de a asigura integritatea autoturismelor parcate în acele locuri. Nu se poate ca Primăria să aibă doar drepturi, iar obligaţii ba!

Cheltuiţi banul public pentru aberaţii legate de legi şi hotărâri, doar pentru a transmite o imagine frumoasă Uniunii Europene, ca mai apoi să vă doară în spate de Tante Europa! Se vor comite abuzuri şi ilegalităţi, până va exista o lege care să tragă la răspundere magistraţii pentru sentinţele aberante şi aranjamentele comise zilnic. Până atunci, cetăţeanul va plăti oalele sparte de instituţiile statului, în procesele intentate la Comisia Europeană a Drepturilor Omului. România ocupă un loc fruntaş în procesele pe rol la C.E.D.O., majoritatea acestor  procese fiind pierdute de Statul Român, dar de plătit plătim tot noi, pălmaşii contribuabili, nu judecătorii care au dat sentinţele pe lângă legi, din prostie sau corupţie, aducând prejudicii Statului Român. Ia să fie puşi să plătească ei daunele, în locul Statului Român, că doar ei sunt cei care „au greşit” şi să vedeţi după aceea cum vor cântări de partea cui este dreptatea de zece ori, până să se pronunţe odată! Doar atunci se va termina cu traficul de influenţă şi cu corupţia, în general.

În statutul Poliţiei Comunitare se spune că această instituţie este constituită în slujba cetăţeanului şi are ca atribuţii controlul şi supravegherea anumitor obiective, având obligaţia de a anunţa organele competente despre comiterea unor abateri  sau contravenţii pentru sancţionarea celor implicaţi. Prin statutul lor au cu totul alte atribuţii, decât cele exercitate abuziv de aceştia. Nu vedem Poliţie Comunitară în şcoli, grădiniţe şi alte instituţii publice, dar îi vedem la vânătoare de amenzi pe unde nu te aştepţi. Instituţiile enumerate trebuie să apeleze la firme private de pază, cu plata banilor din contribuţiile părinţilor, în cazul şcolilor, nu din banii publici, cum ar fi normal. „Comunitarii” păzesc, „sub acoperire” probabil, unele case de schimb valutar, care aparţin tot unor protejaţi sau autoturismele ăstora. Nu veţi găsi agenţii comunitari nici în spitale, unde paza este asigurată de alţi incompetenţi, de la firme de pază. Cum ridici vocea, la intrarea în Spitalul Judeţean pentru vreo nedreptate, hop şi comunitarii să te amendeze, chemaţi bineînţeles de „coledzii” lor. Pentru conturbarea liniştii publice există vestita lege 61, prin care Poliţia trebuie să sancţioneze aceste abateri, dar aici se lărgeşte aria competenţei şi la Poliţia Comunitară prin HCL 210. Nu avea rost o altă reglementare, din moment ce există o lege, deci HCL-ul  e inutil! Pe Protecţia Mediului există o multitudine de legi şi reglementări, dar vine si HCL-ul cu aceleaşi reglementări sau completări şi cu alt cuantum de amenzi. Total ilegal! Cu privire la oprire, staţionare şi parcare, există, cum am mai spus, reglementările codului rutier. Din nou HCL-ul este inutil. Primăria vine cu o motivare aberantă, şi anume: amenzile la codul rutier sunt cuantificate prin puncte amendă, iar HCL-ul vă altoieşte „doar cu amendă”. Legea spune clar că amenzile s-au stabilit prin calcul în puncte amendă, care se raportează la cei 10% din salariul minim pe economie. Trântorii pe bani publici nu sunt capabili nici măcar să facă diferenţa dintre punctele penalizare şi punctele amendă. Codul rutier stabileşte puncte amendă şi, ca măsură complementară, se sancţionează şi cu puncte penalizare. Cum naiba poţi afirma că punctele amendă nu sunt tot una cu amenda?! În funcţie de ce aţi stabilit cuantumul amenzii de la… până la…? Nu în funcţie de punctul amendă stabilit prin lege? Sau, conform orientării împământenite în Primărie, după orarul avioanelor pe ruta Hermannstadt – Berlin!?

Marius Albin MARINESCU
Iulian BĂLAN

Galerie foto:

{gallery}2009/nr4/politia_comunitara{/gallery}

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


*